10/1/07

Per què?


Ahir vaig poder veure la pel·licula de Manuel Huergas, "Salvador", ja feia dies que la volia veure, però per manca de temps o altres motius no l'havia vist encara.
Confesso que he patit, en els instants finals, l'angoixa me recorregut el cos, només pensar com actuaria jo en aquelles circumstàncies, m'agafaven ganes de plorar.
Això ma portat a repassar tot allò que se'm havia explicat del franquisme, i després de varies busquedes per internet me donat compte de que no en sabia res.
D'acord sóc jove, no he viscut aquells dies, per tant necessito una explicació.

Hi ha coses que no entenc :
- Per què un mes d'un milio de processats
- Per què mes de 200 mil morts, afusellats, o torturats
- Perquè camps de concentració, vexacions, violacions, etc...
- Perque es segueixen respectant totes aquestes sentencias d'un dictador.
- Perquè no s'investiga res.

Sembla, que no hagi passat res, segueixen havent persones enterrades als marges de les carreteres, oblidats, enterrats en fosses comunes.


Per què no ens diuen que va passar, qui va assesinar als nostres avis, pares, tiets.....
De què tenen por? Ja no seran jutjats, no seran processats, no es demanarà venjança,......

Només em ve al cap una paraula hipocressia.

Per què no hi ha consens de màxims per la lley de la "recuperació de la memòria històrica"

Per què?

Si no podem tancar el passat com podem avançar cap el futur.




1 comentari:

Joana ha dit...

Tinc pendent anar.hi, però com tot.hom em comenta que patiré i ploraré... doncs ho he anat deixant, no se si encara la fan a Mataró, però un dia o altre la vull veure, ni que surti del cinema amb les "piles" més carregades.