22/7/07

Dijous de Protestes

Dijous vaig anar a comprar com faig cada any, la samarreta de les Santes, aquell dia va ser el dia amb mes protestes que he vist mai.
Davant de l'ajuntament, uns protestaven pel soroll, que abans n'he parlat, els altres portaven una pancarta amb el lema "Mataró lliure de transgènics", com que desconeixo el tema, millor no dir res.
Mes amunt, trobava els mitics en contra de Can Fabregas, amb un tenderete o millor amb catala, guingueta, montada amb tota una serie de merchandising, acollonant.

Arribava a casa i llegia en el Capgros digital, que els avis es queixaven que els havien tancat el parc central, per preparar un concert, i que no podien passejar. Jo puc entendre que el passeig, dels avis sigui important, però no tant perquè haguem de suprimir un dels esdeveniments musicals mes important de la ciutat.
El dia següent, llegint el bloc d'en Ramon Bassas, vaig veure un enllaç, que em portava a una pagina titulada Mataro X la Pau, en la que es demanava la retirada de l'espasa d'en Robafaves, com a simbol en contra de les armes, sincerament, la idea, tot i que en un primer moment, em va semblar un xic estupida, després meditant, vaig trobar que no era desencertada.
D'una banda creaven una mica de polemica Santera, que no esta gens malament i que sempre es ven rebuda, recordo, aquella en la que es discutia l'entrada dels gegants a la misa de les Santes o aquelles mitiques sobre els cartells de la festa, sempre es bo, tenir un tema de conversa, en el dinar de les Santes i he trobat que retirar l'espasa d'en Robafaves, no estaria malament, jo he votat que si, treure una arma mai fa mal, tot i que li treguin a un "ninot", hi ha mes, aquests gegants cada dia tenen mes marxa, i els seus portadors ho agrairan, que aquest any, tenen feina, amb el novedos i expectant " NO n'hi ha prou"

En definitiva, que d'aqui poc, veurem acampades a la plaça Matarona, en contra de les cues que es formen per l'entrada a l'hospital, algun altre s'encadenarà a la maquina de crispetes del sweet Center, demanant la prohibició de la venta de xiclets, ja que es dificl passejar pel carrer Santa Teresa, sense trepitjar-ne cap i que no ens sorprengui que algun dia ens trobem algun tiu amb pilota picada, penjat de les mamelles de la Laia l'arquera, per demanar que es sincronitzin d'un vegada el maleïts semafors de Lluis Companys, ja que el de davant els mossos d'esquadra sempre esta en vermell, o a en taronja, i no saps si es veritat o es una trampa perque acceleris i el radar et fagi una foto.

4 comentaris:

Francesc Puigcarbó ha dit...

Hola Talp:
Mira, fa trenta anys que segueixo el Jueves, durant molt de temps el comprava cada dimecres i ara hi estic suscrit a l'electrònic, però aquesta és la meva opinió, una cosa es la llibertat d'expressió i l'altre es el llibertinatge d'expressió. Es questió de bon o mal gust. I a aquests de vegades se'ls hi envà l'olla.Totalment d'acord amb el Càndido i el del Olmo, l'ùnic que han aconseguites que d'una questió intrascendent (jo ni tan sols havi obert l'eletrónic encara) tota Europa en parli. Els hi han fet el favor delsegle, si aixó no és marketing, que és?. Quan dic que el dibuix no es gaire bó, puc dir-ho amb propietat.

ah! UN imbécil es: "algú a qui li costa de entendre les coses",segons el diccionari

a10

Joana ha dit...

Doncs jo trobo perfecte que les persones es queixin, de vegades sembla que sols tenen veu els quatre de sempre, per exemple, els de Can Fàbregas. Ho sento, jo trobo una barbaritat gastar diners en una nau que a canvi pot dur a Mataró 1000 llocs de feina.
Aixó sí, quí forma part d'aquesta plataforma?, doncs quatre "pijohipyes".
Ho sento, aquest tema m'encén la sang!.
No pensis, lo dels xiclets al carrer Sta Teresa ho he pensat... és patètic el seu estat.
Necesito vacances... :)
Un petó.

Anònim ha dit...

Un peto no Joana, sinó molts, i espero que ja estiguis millor.
Tens tota la raó amb els de Can Fabregas, aquests eren els mateixos que deien que el Mataró Park buidaria el centre de Mataró i no saben que el centre de mataró està mes ple que mai.

Francesc, no he posat mai en dubte el teu criteri, se que en qüestió d'art,cultura i disseny tens moltissim moltissim moltissim mes criteri que jo, però em fa l'afecte que de sentit d'humor escassejas una miqueta.

Per cert t'haig d'agrair que m'hagis especificat el que vol dir imbecil, ja que exactament soc el que sóc, soc un imbecil a priori, molts cops hem costa "pillar" les coses a la primera i cometo l'error de no pendrem aquell temps necessari per reflexionar.

En definitiva Francesc així com l'hi envio petons a la Joana, també te'n faig arribar uns quants per tú.

Jobove - Reus ha dit...

la protesta forma part de les nostres vides, si no tenim eldret de protestar ja no ens queda bo i res

salutacions desde Reus